본문 바로가기
영어/회화

I'm calling to ~ / I'm looking forward to~

by 뚜바 2020. 9. 6.
728x90
300x250

1. I'm calling to ~ (~하려고 전화했어요)

call에는 '전화하다' 라는 뜻이 있습니다. 그래서 I'm calling to~는 전화 통화를 할 때 쓰이는데, 전화 통화 시에 전화를 건 목적이나 이유를 설명하는 표현입니다.

 

■ 예시

A: Who are you calling?
B: Mike. I'm calling to check on him.
A: Why? What's wrong with him?
B: He was really drunk when he went home by himself.

 

■ 예문

I'm calling to ask for help. 도움을 요청하려고 전화했어요.
I'm calling to tell you I'm upset. 내가 화났다고 말하려고 전화했어요.
I'm calling to talk to your father. 당신 아버지와 이야기하려고 전화했어요.
I'm calling to check on him. 그에 대해 확인하려고 전화했어요.
I'm calling to talk about Mom. 엄마에 대해 이야기하려고 전화했어요.
I'm calling to see how you're doing. 당신이 어떻게 지내는지 알아보려고 전화했어요.
I'm calling to talk through the report. 보고서에 대해 자세히 이야기하려고 전화했어요.
I'm calling to see if you still have my book. 당신이 아직 내 책을 갖고 있는지 알아보려고 전화했어요.
I'm calling to ask if you'd like to go out for dinner. 당신이 저녁 식사하러 가고 싶은지 물어보려고 전화했어요.
I'm calling to inquire about the apartment for rent. 세놓은 아파트에 대해 문의하려고 전화했어요.

 

 2. I'm looking forward to ~ (~이 기대돼요)

현재 기다리고 있는 일에 대한 기대나 바람을 나타내는 표현으로 '학수고대하다' 혹은 '손꼽아기다리다' 라는 의미로 알아두면 된답니다. 여기에서 to 뒤에는 항상 명사나 동사의 -ing 형태가 온다는 것에 유의하세요.

 

■ 예시

A: I'm looking forward to the summer.
B: Do you have something fun planned?
A: We're talking a cruise in June.
B: That sounds amazing!

 

■ 예문

I'm looking forward to payday. 월급날이 기대돼요.
I'm looking forward to our date. 우리의 데이트가 기대돼요.
I'm looking forward to seeing you. 당신을 보는 것이 기대돼요.
I'm looking forward to tomorrow. 내일이 기대돼요.
I'm looking forward to the summer. 여름이 기대돼요.
I'm looking forward to my graduation. 내 졸업이 기대돼요.
I'm looking forward to meeting your sister. 당신의 여동생을 만나는 것이 기대돼요.
I'm looking forward to cooking Indian food. 인도 음식을 요리하는 것이 기대돼요.
I'm looking forward to having a surprise party. 깜짝 파티를 여는 것이 기대돼요.
I'm looking forward to visiting NewYork next week. 다음 주에 뉴욕을 방문하는 것이 기대돼요.

 

 

출처: 영어회화 핵심패턴 233 기본편



728x90
728x90

'영어 > 회화' 카테고리의 다른 글

Are you going to ~? / Are you done with ~?  (0) 2020.09.12
I was wondering if ~ / We're looking to ~  (0) 2020.09.09
I'm on ~ / I'm trying to ~  (0) 2020.09.01
I'm in ~ / I'm in the middle of ~  (0) 2020.08.30
I'm just about to ~ / I'm now able to ~  (0) 2020.08.14