본문 바로가기
영어/회화

If you need any ~ / If you want me to ~

by 뚜바 2020. 12. 22.
728x90
300x250

1. If you need any ~ (~이 필요하면)

 

상대방에게 어떤 식으로든 호의를 베풀려는 상황에서 사용하는 표현입니다. 직접적인 호의나 친절을 베푸는 상황일 수도 있고 조언을 하는 상황일수도 있어요.

 

■ 예시

A: I'm having dinner at my house tomorrow.
B: What are you making?
A: I'm not sure yet.
B: If you need any recipes, let me know. I have a bunch.

 

■ 예문

If you need any further details, ask me. 더 자세한 사항이 필요하면 나에게 물으세요.
If you need any help, please let me know. 도움이 필요하면 알려 주세요.
If you need any decorating ideas, give me a call. 장식 아이디어가 필요하면 전화하세요.
If you need any advice, I'm here. 충고가 필요하면 내가 여기 있어요.
If you need any any help, I'll be upstairs. 도움이 필요하면 내가 위층에 있을게요.
If you need any recipes, let me know. 요리법이 필요하면 알려 주세요.
If you need any assistance, you can call us. 도움이 필요하면 우리에게 연락하세요.
If you need any information, ask your teacher 정보가 필요하면 당신의 선생님께 질문하세요.
If you need any clarification, I can send you more detailed instructions. 설명이 필요하면 당신에게 더 자세한 지시 사항을 보내 줄 수 있어요.
If you need any information on appropriate exercises, I have a good website. 적절한 운동에 대한 정보가 필요하면 좋은 웹사이트를 내가 알고 있어요.

 

 

 

2.  If you want me to ~ (내가~하기를 원한다면)

 

화자가 상대방에게 뭔가를 해주기 전에 자신이 해줄 수 있는 것을 알려 주는 표현입니다. 이 패턴에서 주의할 것은 행위의 주체가 화자이므로 want 다음에 화자를 칭하는 목적어가 나오고, 그 뒤에 동사가 들어간다는 것입니다.

 

■ 예시

A: You seem angry about something.
B: I'm not angry.
A: You're making me uncomfortable.
B: If you want me to go away, just tell me.

 

■ 예문

If you want me to leave, I will. 내가 떠나기를 원한다면 그럴게요.
If you want me to wake you up, let me know when. 내가 당신을 깨워주기를 원핟나면 시간을 알려 주세요.
If you want me to finish the report, just email me. 내가 그 보고서를 끝내기를 원한다면 나에게 이메일만 보내세요.
If you want me to repeat it, I will. 내가 그것을 반복하기를 원한다면 할게요.
If you want me to go with you, I can. 내가 당신과 함께 가기를 원한다면 갈 수 있어요.
If you want me to stay, I'd be happy to. 내가 머물기를 원한다면 기꺼이 그럴거예요.
If you want me to go away, just tell me. 내가 가버리기를 원한다면 말만 하세요.
If you want me to stay home, that's no problem. 내가 집에 머물기를 원한다면 문제될 거 없어요.
If you want me to go jogging with you, just text me. 내가 당신과 조깅하기를 원한다면 문자 보내세요.
If you want me to shop for you, give me your shopping list. 내가 당신을 위해 쇼핑해 주기를 원한다면 당신의 쇼핑 목록을 나에게 주세요.

 

 

 

 

출처: 영어회화핵심패턴 233



728x90
728x90